Regulamin

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ medisen.pl
§1. Postanowienia ogólne

  1. Sprzedawca świadczy Usługi zgodnie z Regulaminem i przepisami
    powszechnie obowiązującego prawa.
  2. Świadczenie Usług odbywa się za pośrednictwem strony
    internetowej Sklepu przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu.
  3. Sprzedawca udostępnia niniejszy Regulamin na stronie
    internetowej Sklepu oraz może udostępniać go w Koncie Klienta lub
    zamieszczać w załączeniu do wiadomości e-mail, zawierających
    oświadczenia o przyjęciu ofert Klientów. Klienci mogą w dowolnym
    czasie: uzyskać dostęp do Regulaminu, utrwalić go, pozyskać i
    odtworzyć poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku danych.
  4. Podane na stronie internetowej Sklepu informacje nie stanowią
    oferty Sprzedawcy w rozumieniu art. 66 ustawy Kodeks cywilny, a
    jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia umowy,
    zgodnie z art. 71 ustawy Kodeks cywilny.
  5. W celu korzystania ze Sklepu, konieczne jest dysponowanie przez
    Klienta urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci
    Internet, poprawnie skonfigurowaną przeglądarką internetową w
    wersji aktualnej bądź poprzedniej: Microsoft Edge, Mozilla Firefox,
    Google Chrome, Safari lub Opera, z włączoną obsługą JavaScript, a
    także aktywnym i poprawnie skonfigurowanym kontem poczty
    elektronicznej.
  6. Korzystanie ze Sklepu może wiązać się z poniesieniem przez
    Klienta kosztów opłat z tytułu dostępu do sieci Internet oraz
    transmisji danych, w zakresie ustanowionym umową z operatorem
    telekomunikacyjnym, z którego usług korzysta Klient.
    §2. Rejestracja konta w sklepie
  7. Umowa o świadczenie Usługi prowadzenia Konta Klienta zostaje
    zawarta na czas nieoznaczony w chwili potwierdzenia przez
    Sprzedawcę rejestracji Konta Klienta.
  8. Przedmiotem niniejszej Usługi prowadzenia Konta Klienta jest
    udostępnienie panelu Konta Klienta, umożliwiającego m. in.
    zarządzanie danymi Klienta i zamówieniami.
  9. Aby utworzyć Konto Klienta, należy dokonać dobrowolnej i
    bezpłatnej rejestracji. Następuje ona poprzez wypełnienie i
    wysłanie do Sprzedawcy formularza rejestracyjnego, który jest
    udostępniony w obszarze strony internetowej Sklepu.
  10. Warunkiem prawidłowego wypełnienia formularza rejestracyjnego
    jest uzupełnienie jego wszystkich obowiązkowych oraz ewentualnie
    opcjonalnych pól, przy użyciu prawdziwych, kompletnych i
    dotyczących Klienta danych lub informacji.
  11. Przed wysłaniem formularza rejestracyjnego, poprzez zaznaczenie
    jego właściwego pola Klient powinien oświadczyć, iż zapoznał się z
    Regulaminem i akceptuje jego postanowienia.
  12. Przed wysłaniem formularza rejestracyjnego, poprzez zaznaczenie
    jego właściwego, Klient może dobrowolnie oświadczyć, iż wyraża
    zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, w celach
    marketingowych przez Sprzedawcę.
  13. Sprzedawca informuje, iż cele marketingowe wskazane powyżej,
    mogą obejmować w szczególności przesłanie przez Sprzedawcę
    informacji handlowych, przy użyciu danych kontaktowych Klienta.
    Zgoda, o której stanowi punkt powyższy może być cofnięta w każdej
    chwili.
  14. Wysłanie formularza rejestracyjnego do Sprzedawcy następuje przy
    użyciu funkcjonalności Sklepu i za jego pośrednictwem.
  15. Korzystanie z Konta Klienta jest możliwe po jego utworzeniu, a
    następnie zalogowaniu przy użyciu właściwego loginu i hasła.
  16. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi prowadzenia Konta
    Klienta może zostać dokonane bez podania przyczyny i w
    dowolnym czasie, przy użyciu jego funkcjonalności lub poprzez
    wysłanie oświadczenia Klienta w tym przedmiocie do Sprzedawcy,
    np. poprzez wiadomość e-mail lub list.
    §3. Podstawowe funkcjonalności sklepu
  17. Sprzedawca udostępnia Klientom następujące podstawowe
    funkcjonalności Sklepu:
  18. udostępnienie formularza kontaktowego,
  19. udostępnienie wyszukiwarki Towarów,
  20. udostępnienie oferty reklamowej Towaru w mediach
    społecznościowych.
  21. Aby skorzystać z funkcjonalności formularza kontaktowego, należy
    uzupełnić jego obligatoryjne pola, wprowadzić żądaną treść, a
    następnie nadać wiadomość do Sprzedawcy. Sprzedawca udzieli
    odpowiedzi niezwłocznie, przy użyciu funkcjonalności Sklepu,
    telefonicznie albo drogą elektroniczną, poprzez wysłanie
    wiadomości e-mail.
  22. Aby wyszukać Towary w Sklepie, należy wprowadzić w obszarze
    wyszukiwarki Sklepu żądaną treść, a następnie ją zatwierdzić.
    Funkcjonalność umożliwia przeszukiwanie zasobów Sklepu przy
    użyciu słów kluczowych wprowadzonych przez Klienta. Dodatkowo,
    funkcjonalność może umożliwiać przeprowadzenie wyszukiwania
    zaawansowanego w zakresie wybranych kryteriów.
  23. Aby skorzystać z funkcjonalności udostępnienia oferty reklamowej
    Towaru w mediach społecznościowych, należy użyć przycisków
    przypisanych do tych mediów, opublikowanych w obszarze oferty
    reklamowej Towaru. W celu skorzystania z tej funkcjonalności,
    wymagane jest posiadanie konta użytkownika w wybranych
    mediach społecznościowych.
    §4. Zamówienia składane za pośrednictwem Sklepu
  24. Zamówienia na Towary można składać za pośrednictwem strony
    internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę,
    przy użyciu funkcji Koszyk. Po skompletowaniu listy zamówień
    Towarów, w obszarze Koszyka Klient przechodzi do realizacji
    zamówienia.
  25. W przypadku, gdy Klientem jest zalogowany posiadacz Konta
    Klienta, przechodzi do kolejnego etapu składania zamówienia jako
    Klient zalogowany.
  26. W przypadku, gdy Klient nie jest zalogowanym posiadaczem Konta
    Klienta, wybiera sposób składania zamówienia:
  27. przy użyciu Konta Klienta, które zostanie zarejestrowane.
    Wówczas Klient dokonuje rejestracji Konta Klienta i przy jego
    użyciu przechodzi do kolejnego etapu składania zamówienia.
  28. z pominięciem użycia Konta Klienta. Wówczas Klient
    przechodzi do kolejnego etapu składania zamówienia.
  29. przy użyciu posiadanego Konta Klienta. Wówczas Klient
    przechodzi do kolejnego etapu składania zamówienia.
  30. Po wyborze sposobu składania zamówienia, Klient wprowadza lub
    wybiera:
  31. informacje rozliczeniowe,
  32. informacje o dostawie, zawierające sposób i adres
    Dostarczenia,
  33. metodę płatności.
  34. Złożenie zamówienia poprzedza otrzymanie przez Klienta poprzez
    wyświetlenie w obszarze Koszyka, informacji o łącznej cenie za
    zamówienie wraz z podatkami oraz kosztami pochodnymi, w
    szczególności kosztami Dostarczenia i płatności.
  35. Złożenie zamówienia może nastąpić poprzez użycie właściwego
    przycisku w Koszyku i jest równoznaczne ze złożeniem Sprzedawcy
    przez Klienta oferty zawarcia umowy Sprzedaży Towarów ujętych w
    zamówieniu.
  36. Przed wysłaniem formularza zamówienia, poprzez zaznaczenie
    właściwego pola kontrolnego, Klient powinien oświadczyć, iż
    zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego postanowienia.
  37. Złożone zamówienie może zostać zmienione przez Klienta do
    momentu otrzymania informacji o nadaniu Towarów przez
    Sprzedawcę.
  38. Zmiana zamówienia może obejmować jego anulowanie,
    anulowanie w części, rozszerzenie o dodatkowe Towary, zmianę
    adresu Dostarczenia.
  39. Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o niemożliwości
    przyjęcia zamówienia, w przypadku wystąpienia okoliczności ją
    powodujących. Udzielenie tej informacji następuje drogą
    telefoniczną lub elektroniczną. Informacja może stanowić
    odrzucenie oferty w całości albo zawierać następujące propozycje
    modyfikacji zamówienia:
  40. odrzucenie oferty w części niemożliwej do zrealizowania, co
    skutkuje przeliczeniem wartości zamówienia,
  41. dokonanie podziału Towarów podlegających Dostarczeniu na
    część, której Dostarczenie jest możliwe oraz część, której
    Dostarczenie nastąpi w późniejszym terminie, co nie skutkuje
    przeliczeniem wartości zamówienia.
  42. Przyjęcie oferty Klienta dokonane przez Sprzedawcę z
    zastrzeżeniem zmiany, o której stanowi pkt powyższy poczytuje się
    za nową ofertę, wymagającą przyjęcia przez Klienta w celu
    zawarcia umowy Sprzedaży.
  43. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę następuje
    poprzez niezwłoczne przesłanie wiadomości e-mail. Wiadomość ta
    zawiera ustalone przez strony warunki zawartej umowy Sprzedaży,
    a także dane wprowadzone przez Klienta w formularzu zamówienia,
    w celu umożliwienia wykrycia błędów w nich występujących. W
    przypadku wykrycia takiego błędu, Klient może powiadomić
    Sprzedawcę o tym fakcie, poprzez wysłanie wiadomości e-mail ze
    wskazaniem poprawnych danych.
  44. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest równoznaczne z
    przyjęciem przez Sprzedawcę oferty zawarcia umowy Sprzedaży,
    złożonej przez Klienta.
    §5. Sprzedaż
  45. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów Usługę Sprzedaży
    Towarów na odległość.
  46. Przedmiot umowy Sprzedaży obejmuje zobowiązanie Sprzedawcy
    do przeniesienia na Klienta własności Towarów i wydania ich, oraz
    zobowiązanie Klienta do odebrania Towarów i zapłaty Sprzedawcy
    ceny Towarów.
  47. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia kampanii
    promocyjnych, polegających w szczególności na obniżeniu ceny
    Towarów lub Usług do określonego terminu lub wyczerpania
    zapasu Towarów podlegających promocji.
  48. Zawierając umowę Sprzedaży, Sprzedawca zobowiązuje się do
    Dostarczenia Klientowi Towarów bez wad.
  49. Zawarcie umowy Sprzedaży następuje w chwili potwierdzenia
    przyjęcia zamówienia Klienta przez Sprzedawcę.
  50. Wydanie Towarów następuje w czasie podanym w opisie Towaru.
  51. Czas realizacji wydania Towarów może ulec zmianie w przypadku
    zmiany zamówienia przez Klienta.
  52. Wydanie Towarów odbywa się za pośrednictwem Przewoźnika, w
    Dni robocze pod adres podany przez Klienta.
  53. Szczegółowe informacje w przedmiocie dostępnych metod
    Dostarczenia, Przewoźników oraz związanych z nimi kosztów, są
    opublikowane na stronie internetowej Sklepu, a Klient jest o nich
    informowany w trakcie procesu składania zamówienia.
  54. Wydanie Towarów następuje nie wcześniej, niż po uiszczeniu
    zapłaty przez Klienta.
  55. Potwierdzenie wydania Towarów Przewoźnikowi w celu ich
    Dostarczenia, może zostać dokonane poprzez przesłanie
    wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Klienta.
  56. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy
    przechodzi na Konsumenta z chwilą jej wydania Konsumentowi.
  57. W przypadku wyboru przez Klienta opcji Dostarczenia za
    pośrednictwem Przewoźnika, zaleca się, aby dostarczona przesyłka
    została zbadana przez Klienta przy obecności Przewoźnika.
  58. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo
    żądać od Przewoźnika sporządzenia właściwego protokołu.
    §6. Płatności
  59. Wartość płatności z tytułu Sprzedaży jest ustalana na podstawie
    cennika Towarów, znajdującego się na stronie internetowej
    Sprzedawcy w chwili zamówienia Towaru.
  60. Ceny podane na stronie internetowej Sklepu przy danym Towarze
    są cenami brutto podanymi w polskich złotych i zawierają wartość
    podatku VAT, natomiast nie zawierają kosztów Dostarczenia
    Towaru i wybranej formy płatności.
  61. Koszty transakcji i Dostarczenia Towaru ponosi Klient.
  62. Łączna cena zamówienia, widoczna w obszarze Koszyka przed
    złożeniem zamówienia a po wyborze sposobu Dostarczenia
    Towarów oraz płatności, obejmuje cenę za zamówione Towary
    wraz z należnościami podatkowymi oraz wszelkimi kosztami
    pochodnymi, w szczególności kosztami Dostarczenia i transakcji.
  63. Łączna cena zamówienia jest wiążąca dla Sprzedawcy i Klienta.
  64. Sprzedawca umożliwia następujące metody płatności z tytułu
    świadczonych Usług Sprzedaży:
  65. gotówką przy odbiorze za pobraniem od Przewoźnika,
  66. przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy o
    numerze: 83 1140 2004 0000 3702 7914 1925,
  67. przy użyciu zewnętrznego systemu płatności Przelewy24,
    obsługiwanego przez DialCom24 Sp. z o.o. z siedzibą w
    Poznaniu (60-327) przy ul. Kanclerskiej 15, wpisaną do
    Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod
    numerem KRS: 0000306513, NIP: 7811733852 oraz REGON:
    634509164.
  68. Termin płatności należności przypada na chwilę wydania Towaru.
  69. Klient jest zobowiązany do uiszczenia płatności:
  70. w chwili wydania Towaru – w przypadku wyboru metody
    płatności gotówką,
  71. w terminie 7 dni – w przypadku wyboru metody płatności
    przelewem tradycyjnym,
  72. w chwili złożenia zamówienia – w przypadku wyboru metody
    płatności przy użyciu zewnętrznego systemu płatności.
  73. Zwrot płatności przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie
    później niż w terminie 14 dni od daty powstania przyczyny, w
    przypadku:
  74. odstąpienia od umowy przez Konsumenta,
  75. rezygnacji przez Klienta z zamówienia lub części zamówienia
    opłaconego przed realizacją,
  76. uznania przez Sprzedawcę roszczenia objętego zgłoszeniem
    reklamacyjnym w całości lub części, na podstawie
    powszechnie obowiązujących przepisów.
  77. Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu
    płatności, jaki został użyty przez Klienta w pierwotnej transakcji,
    chyba że wyrazi on zgodę na inne rozwiązanie, które nie wiążę się
    dla niego z żadnymi kosztami.
  78. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez
    Klienta dodatkowych kosztów Dostarczenia Towarów, jeżeli Klient
    wybrał sposób Dostarczenia Towarów inny niż najtańszy zwykły
    sposób Dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
    §7. Newsletter
  79. Przedmiotem niniejszej Usługi newsletter jest świadczenie
    Sprzedawcy, polegające na przesyłaniu informacji handlowych pod
    adres poczty elektronicznej Klienta.
  80. Aby zamówić Usługę newsletter, należy użyć właściwego pola
    aktywacji newslettera w formularzu rejestracyjnym lub w innym
    formularzu udostępnionym przez Sprzedawcę na stronie
    internetowej Sklepu.
  81. Warunkiem prawidłowego zamówienia Usługi newsletter jest
    podanie adresu e-mail Klienta. Podanie tych danych jest
    dobrowolne, jednakże konieczne w celu świadczenia Usługi i
    zawarcia umowy w jej przedmiocie.
  82. Przed wysłaniem formularza zamówienia Usługi newsletter, poprzez
    zaznaczenie właściwego pola kontrolnego, Klient może
    dobrowolnie oświadczyć, iż wyraża zgodę na przetwarzanie jego
    danych osobowych w celach marketingowych przez Sprzedawcę.
  83. Sprzedawca informuje, iż cele marketingowe wskazane powyżej,
    mogą obejmować w szczególności przesłanie przez Sprzedawcę
    informacji handlowych przy użyciu danych kontaktowych Klienta.
    Zgoda, o której stanowi punkt powyższy może być cofnięta w każdej
    chwili.
  84. Wysłanie formularza zamówienia Usługi newsletter do Sprzedawcy
    następuje przy użyciu funkcjonalności Sklepu i za jego
    pośrednictwem.
  85. Umowa o świadczenie Usługi newsletter zostaje zawarta na czas
    nieoznaczony w chwili potwierdzenia przez Sprzedawcę zapisu
    Klienta na listę newslettera.
  86. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi newsletter może
    zostać dokonane bez podania przyczyny i w dowolnym czasie, przy
    użyciu między innymi: funkcjonalności Sklepu lub wypisania z
    subskrypcji przy użyciu linku dezaktywującego, znajdującego się w
    obszarze wiadomości newsletter, a także poprzez wysłanie
    oświadczenia Klienta w tym przedmiocie do Sprzedawcy, np. w
    wiadomości e-mail lub liście.
    §8. Gwarancje
  87. Towary mogą być objęte gwarancją Sprzedawcy, producenta lub
    dystrybutora.
  88. Udzielenie gwarancji następuje przez złożenie oświadczenia
    gwarancyjnego, które określa obowiązki gwaranta i uprawnienia
    Klienta w przypadku, gdy Towar nie ma właściwości określonych w
    tym oświadczeniu.
  89. Wraz z Towarem objętym gwarancją, Sprzedawca wydaje Klientowi
    dokument gwarancyjny.
    §9. Reklamacje
  90. Reklamacje mogą być składane z tytułu rękojmi lub gwarancji, w
    przypadku jej udzielenia.
  91. W przypadku objęcia Towaru gwarancją, Klient jest uprawniony do
    reklamowania Towaru przy zastosowaniu uprawnień wynikających
    z gwarancji, poprzez zgłoszenie reklamacji za pośrednictwem
    Sprzedawcy lub bezpośrednio do gwaranta. W razie wykonywania
    przez Konsumenta uprawnień z gwarancji, bieg terminu do
    wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem
    zawiadomienia Sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od
    dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających
    z gwarancji albo bezskutecznego upływu na ich wykonanie.
  92. Prawo do korzystania z uprawnień wynikających z tytułu rękojmi
    przysługuje niezależnie od ewentualnych uprawnień wynikających
    z gwarancji. Wykonanie ewentualnych uprawnień z gwarancji nie
    wpływa na odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi.
  93. Zgłoszenie reklamacji z tytułu rękojmi może zostać dokonane listem
    lub wiadomością e-mail pod adres pocztowy lub elektroniczny
    Sprzedawcy. Można je wnieść przy użyciu formularza, którego wzór
    stanowi załącznik do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  94. W treści składanej reklamacji z tytułu rękojmi, zaleca się
    zamieszczenie:
  95. danych kontaktowych Konsumenta, które posłużą udzieleniu
    odpowiedzi na reklamację oraz prowadzeniu korespondencji z
    nią związanej,
  96. numeru rachunku bankowego Konsumenta, który posłuży
    zwrotowi środków pieniężnych, w przypadku zaistnienia takiej
    okoliczności,
  97. opisu problemu oraz danych identyfikacyjnych Konsumenta.
  98. W przypadku, gdy reklamacja z tytułu rękojmi dotyczy Towaru, w
    celu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę, Konsument jest
    obowiązany dostarczyć lub przesłać reklamowany Towar na adres
    Sprzedawcy, na jego koszt. Jeżeli ze względu na rodzaj Towaru lub
    sposób jego zamontowania dostarczenie Towaru byłoby nadmienię
    utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić Towar
    Sprzedawcy w miejscu, w którym Towar się znajduje.
  99. Sprzedawca rozpoznaje reklamacje z tytułu:
  100. rękojmi w terminie 14 dni od daty zgłoszenia,
  101. ewentualnej gwarancji, w terminie określonym w warunkach
    gwarancyjnych.
  102. Sprzedawca poinformuje Konsumenta o sposobie rozstrzygnięcia
    otrzymanej reklamacji:
  103. z tytułu rękojmi drogą elektroniczną lub listem zwykłym, w
    zależności od woli Konsumenta lub zastosowanej przez niego
    metody wniesienia reklamacji,
  104. z tytułu ewentualnej gwarancji w sposób określony w
    warunkach gwarancyjnych.
  105. W przypadku, gdy reklamacja z tytułu rękojmi dotyczy Towaru, który
    po rozpoznaniu reklamacji podlega przesłaniu do Konsumenta,
    Sprzedawca dostarczy lub prześle Towar na adres Konsumenta.
  106. Zwrot środków pieniężnych w związku z reklamacją z tytułu rękojmi
    nastąpi przy użyciu metody przelewu na rachunek bankowy albo
    przekazem pocztowym, zgodnie z wolą Konsumenta.
  107. Stosowanie prawa rękojmi zostaje wyłączone w stosunku do
    Klientów niebędących Konsumentami.
    §10. Pozasądowe rozpatrywanie reklamacji i dochodzenie roszczeń
  108. Konsument posiada możliwość skorzystania z następujących
    pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
    roszczeń:
  109. złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej
    umowy Sprzedaży do stałego polubownego sądu
    konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej,
    którego adres z uwagi na właściwość można ustalić za
    pomocą strony internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i
    Konsumentów, prowadzonej pod adresem URL
    https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596,
  110. złożenie wniosku o wszczęcie postępowania mediacyjnego w
    sprawie polubownego zakończenia sporu między
    Konsumentem, a Sprzedawcą do wojewódzkiego inspektora
    Inspekcji Handlowej, którego adres z uwagi na właściwość
    można ustalić za pomocą strony internetowej Urzędu Ochrony
    Konkurencji i Konsumentów, prowadzonej pod adresem URL
    https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595,
  111. skorzystanie z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika
    konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań
    statutowych należy ochrona konsumentów,
  112. złożenie skargi za pośrednictwem unijnej platformy
    internetowej ODR, dostępnej pod adresem URL
    http://ec.europa.eu/consumers/odr/, zgodnie z
    rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr
    524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego
    systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany
    rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE.
  113. Szczegółowe informacje o procedurze pozasądowych sposobów
    rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady
    dostępu do tych procedur znajdują się w siedzibach oraz na
    stronach internetowych podmiotów wymienionych w pkt 1.
  114. Wykaz podmiotów i instytucji, które realizują zadania związane z
    pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich oraz
    szczegółowe informacje w tym przedmiocie, znajdują się na stronie
    internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
    dostępnej pod adresem URL https://www.uokik.gov.pl.
    §11. Odstąpienie od umowy
  115. Konsument może bez podawania przyczyny odstąpić w terminie 14
    dni od umowy, w tym od umowy Sprzedaży, z zastrzeżeniem norm
    wskazanych w treści pouczenia o odstąpieniu od umowy,
    stanowiącego załącznik do Regulaminu.
  116. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w
    odniesieniu do umowy Sprzedaży Towaru nieprefabrykowanego,
    wyprodukowanego według specyfikacji Konsumenta lub służącego
    zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  117. W pozostałych przypadkach Konsument może odstąpić od umowy,
    składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
    Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi
    załącznik do Regulaminu.
  118. Niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w
    którym Konsument odstąpił od umowy, ma on obowiązek zwrócić
    Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez
    Sprzedawcę. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru
    przed jego upływem. Niniejszy przepis nie znajduje zastosowania w
    przypadku, gdy Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze
    Towar.
  119. Sprzedawca zobowiązuje się do odebrania Towaru na swój koszt,
    gdy ze względu na jego charakter nie można odesłać Towaru w
    zwykły sposób pocztą, a jednocześnie Towar został Dostarczony
    Konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili
    zawarcia umowy Sprzedaży.
  120. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości
    Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób
    wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
    funkcjonowania Towaru.
  121. W przypadku odstąpienia od umowy, uważa się ją za niezawartą.
    Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy
    zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
    §12. Przetwarzanie danych oraz plików cookies
  122. Osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez
    Sprzedawcę, przysługują prawa opisane w Polityce prywatności i
    plików cookies Sklepu.
  123. Informacje o stosowanych plikach cookies znajdują się w Polityce
    prywatności i plików cookies Sklepu.
    §13. Warunki licencyjne
  124. Sprzedawca udziela na rzecz Klientów korzystających ze Sklepu
    nieodpłatnej licencji w zakresie własnego użytku osobistego i w
    celu umożliwienia korzystania ze Sklepu, z zachowaniem
    niniejszych warunków.
  125. Nazwa Sklepu, projekt graficzny Sklepu, struktura Sklepu, Sklep,
    kod źródłowy lub skompilowany Sklepu, strony internetowe służące
    do obsługi Sklepu oraz wszelkie dokumenty opracowane przez
    Sprzedawcę w związku z udostępnieniem Sklepu, włączając w to
    również powiązane utwory, w tym Regulamin oraz inne dokumenty
    lub wiadomości przesyłane w związku ze świadczeniem usług,
    stanowią utwory w rozumieniu przepisów prawa autorskiego.
    Sprzedawca nie przenosi na Klienta praw autorskich majątkowych
    do Sklepu ani żadnych utworów stanowiących jego część, ani
    uprawnienia do przyznawania zezwoleń w przedmiocie
    rozporządzania prawami autorskimi majątkowymi do tych utworów
    lub Sklepu i korzystania z nich, a także na wykonywanie innych
    praw zależnych, niezastrzeżonych w warunkach licencyjnych.
  126. Prawo do używania Sklepu i powiązanych z nim utworów,
    obowiązuje na następujących polach eksploatacji: zapisanie i
    odtworzenie w pamięci urządzenia telekomunikacyjnego w miejscu
    i czasie przez siebie wybranym oraz dostęp i wyświetlenie za
    pośrednictwem urządzenia telekomunikacyjnego w miejscu i czasie
    przez siebie wybranym.
  127. Klient nie może: wypożyczać, dzierżawić ani odsprzedawać
    utworów ani żadnej ich części, jak również tworzyć utworów
    pochodnych na ich podstawie, wykonywać zmian utworów, usuwać
    informacji o prawach własności lub prawach autorskich, które mogą
    pojawić się w obszarze utworów, wykorzystywać utworów w celach
    naruszających obowiązujące przepisy prawa powszechnego lub
    normy etyczne i moralne.
  128. Licencja jest nieograniczona w czasie, nieograniczona terytorialnie i
    niewyłączna, a obowiązuje w stosunku do całości Sklepu i
    powiązanych z nim utworów. Sprzedawca zachowuje wyłączne
    prawa do decydowania o zachowaniu integralności Sklepu.
  129. Publikując w Sklepie dowolne treści a w szczególności: komentarze
    lub opinie, Klient udziela na rzecz Sprzedawcy nieodpłatnej,
    nieograniczonej w czasie, nieograniczonej terytorialnie i
    niewyłącznej licencji w zakresie ich wykorzystania na
    następujących polach eksploatacji: publikacja w obszarze strony
    internetowej Sklepu, zapisanie i odtworzenie w pamięci urządzenia
    telekomunikacyjnego w miejscu i czasie przez siebie wybranym,
    dostęp i wyświetlenie za pośrednictwem urządzenia
    telekomunikacyjnego w miejscu i czasie przez siebie wybranym, z
    zachowaniem prawa do udzielania sublicencji o której stanowią
    punkty powyżej, w celu umożliwienia Klientom korzystania ze
    Sklepu.
  130. Klient przyjmuje do wiadomości, iż zabronione jest dostarczanie do
    Sklepu lub za jego pośrednictwem, treści:
  131. bezprawnych,
  132. mogących wprowadzić w błąd innych Klientów,
  133. naruszających dobra osobiste Klientów, Sprzedawcy lub osób
    trzecich,
  134. powszechnie uznanych za obraźliwe, wulgarne lub
    naruszające dobre obyczaje, w szczególności: treści
    pornograficznych, treści propagujących używanie narkotyków
    lub nadmierne spożywanie alkoholu, treści nawołujących do
    rasizmu, ksenofobii lub szerzenia nienawiści.
  135. Sprzedawca jest uprawniony do usunięcia lub moderacji treści,
    które naruszają postanowienia Regulaminu.
    §14. Obowiązywanie i zmiana regulaminu
  136. Regulamin wchodzi w życie w terminie 3 dni od daty jego
    opublikowania na stronie internetowej Sklepu.
  137. Zmiana Regulaminu może nastąpić z przyczyny zmiany przepisów
    prawa dotyczących przedmiotu świadczenia Usług, a także z
    powodu zmian technicznych lub organizacyjnych, dotyczących
    świadczeń realizowanych przez Sprzedawcę.
  138. Zmiana Regulaminu następuje poprzez publikację jego nowej treści
    na stronie internetowej Sklepu.
  139. Zmiana Regulaminu nie dotyczy umów Sprzedaży zawartych przed
    datą jego zmiany.
  140. Publikacja informacji o zmianie Regulaminu następuje w obszarze
    strony internetowej Sklepu, w terminie 3 dni przed datą rozpoczęcia
    obowiązywania jego nowego brzmienia.
  141. Sprzedawca wysyła drogą elektroniczną informację o zmianie
    Regulaminu, w przypadku związania stron umową zawartą na czas
    nieoznaczony.
    §15. Postanowienia końcowe
  142. Znaczenie pojęć pisanych wielką literą jest zgodne z objaśnieniami
    zamieszczonymi w części opisującej definicje użyte w Regulaminie.
  143. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za:
  144. przerwy w prawidłowym funkcjonowaniu Sklepu oraz
    nienależyte świadczenie Usług, spowodowane siłą wyższą, w
    stosunku do Klientów niebędących Konsumentami,
  145. przerwy w prawidłowym funkcjonowaniu Sklepu oraz
    nienależyte wykonywanie Usług na rzecz Klientów
    niebędących Konsumentami, spowodowane czynnościami
    technicznymi lub przyczyną leżącą po stronie podmiotów, za
    pomocą których Sprzedawca świadczy Usługi,
  146. korzyści utracone przez Klientów niebędących Konsumentami.
  147. W przypadku braku możliwości polubownego rozstrzygnięcia sporu
    pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem lub
    Konsumentem niezamieszkującym na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej w okoliczności dopuszczania takiej możliwości przez
    przepisy jego prawa krajowego, za właściwy dla jego
    rozstrzygnięcia ustanawia się sąd właściwy dla siedziby
    Sprzedawcy.
  148. W stosunku do Klientów niebędących Konsumentami lub do
    Konsumentów niezamieszkujących na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej w przypadku, gdy przepisy ich prawa krajowego
    dopuszczają taką możliwość, jako prawo właściwe dla wykonania
    umowy zawartej ze Sprzedawcą oraz rozstrzygania sporów z nią
    związanych, stosuje się prawo Rzeczypospolitej Polskiej.
  149. Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani
    ograniczać praw Klienta będącego Konsumentem, wynikających z
    przepisów miejscowego prawa powszechnie obowiązującego.
  150. W stosunku do umów zawartych ze Sprzedawcą, w przypadku
    niezgodności Regulaminu z przepisami prawa powszechnie
    obowiązującego w kraju Konsumenta, stosuje się te przepisy.
  151. W przypadku, gdy postanowienia Regulaminu okażą się nieważne
    albo bezskuteczne, okoliczność ta nie narusza ważności i
    skuteczności pozostałych postanowień Regulaminu. Zamiast
    nieważnych albo bezskutecznych postanowień obowiązywać
    będzie norma odpowiadająca temu, co strony ustaliły albo temu, co
    by ustaliły, gdyby zawarły takie postanowienie w Regulaminie.
    §16. Definicje użyte w regulaminie
    Dni robocze to dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem
    dni ustawowo wolnych od pracy.
    Dostarczenie to proces doręczenia Towarów Klientowi do wskazanego
    przez niego miejsca przeznaczenia, realizowany za pośrednictwem
    Przewoźnika.
    Klient to osoba fizyczna, pod warunkiem posiadania pełnej zdolności do
    czynności prawnych, lub ograniczonej zdolności do czynności prawnych
    w przypadkach uregulowanych przepisami prawa powszechnie
    obowiązującego lub pod warunkiem posiadania zgody przedstawiciela
    ustawowego, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie
    posiadająca osobowości prawnej, na której rzecz przepisy prawa
    powszechnie obowiązującego przyznają zdolność prawną, która zawiera
    ze Sprzedawcą umowę o świadczenie Usługi.
    Konto Klienta to panel umożliwiający zarządzanie zamówieniami Klienta
    za pośrednictwem Sklepu, pod warunkiem rejestracji i logowania.
    Konsument to Klient, który jest osobą fizyczną i zawiera umowę w celu
    niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością
    gospodarczą lub zawodową.
    Koszyk to funkcjonalność Sklepu, umożliwiającą kompletowanie
    zamówień Towarów przez Klienta.
    Przewoźnik to podmiot, świadczący usługi Dostarczania Towarów we
    współpracy ze Sprzedawcą.
    Regulamin to niniejsze warunki umowne, których przedmiot stanowi
    świadczenie Usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz
    Klientów, za pośrednictwem Sklepu.
    Sklep to sklep, prowadzony przez Sprzedawcę za pośrednictwem strony
    internetowej dostępnej w sieci Internet pod adresem URL: medisen.pl.
    Sprzedawca to Jan Gabryś, prowadzący działalność gospodarczą pod
    firmą P.U.H Janex Jan Gabryś, z siedzibą w Kobyla Góra (63-507) przy
    Parzynow 41 zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o
    Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju, pod
    numerem NIP 6221404437 oraz REGON 251514204, będący
    usługodawcą, administratorem i właścicielem Sklepu. Ze Sprzedawcą
    można się skontaktować pod numerem telefonu: 511 706 815 oraz przy
    użyciu adresu e-mail: sklep@medisen.pl.
    Sprzedaż to Usługa sprzedaży Towarów, świadczona przez Sprzedawcę
    na rzecz Klienta, której przedmiot stanowi zobowiązanie Sprzedawcy do
    przeniesienia na Klienta własności Towarów i ich wydania oraz
    zobowiązanie Klienta do odebrania Towarów i zapłaty Sprzedawcy
    oznaczonej ceny.
    Towar to rzecz zaprezentowana w obszarze Sklepu przez Sprzedawcę w
    celu Sprzedaży.
    Usługa to usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, na
    podstawie umowy zawartej pomiędzy stronami za pośrednictwem Sklepu.
    Zawarcie umowy następuje w ramach zorganizowanego systemu
    zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności
    stron.
    INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA
    ODSTĄPIENIA OD UMOWY
    POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
    Będąc Konsumentem, masz prawo odstąpić od umowy zawartej w
    naszym Sklepie w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z
    zastrzeżeniem przypadków wskazanych w części „wyłączenie prawa
    odstąpienia od umowy”. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po
    upływie 14 dni od dnia:
  152. w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba
    trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w
    posiadanie rzeczy – w przypadku umowy zobowiązującej do
    przeniesienia własności rzeczy (np. umowy sprzedaży lub umowy o
    dzieło będące rzeczą ruchomą),
  153. zawarcia umowy – w przypadku umów o świadczenie usług.
    Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali
    Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu
    prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od
    umowy.
    Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo
    poinformować nas: P.U.H Janex Jan Gabryś, Parzynow 41, 63-507
    Kobyla Góra, e-mail: sklep@medisen.pl, o swojej decyzji o odstąpieniu
    od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na
    przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
    Odstępując od umowy, mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza
    odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Wzór formularza
    znajduje się w załączeniu do regulaminu świadczenia usług drogą
    elektroniczną w ramach Sklepu.
    SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
    W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu
    wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia
    rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego
    przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób
    dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku
    nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o
    Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
    Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów
    płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji,
    chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w
    każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym
    zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu
    otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania,
    w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    Jeżeli otrzymali Państwo rzeczy w związku z umową prosimy odesłać lub
    przekazać nam rzecz pod adres P.U.H Janex Jan Gabryś, Parzynow 41,
    63-507 Kobyla Góra, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14
    dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od
    niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz
    przed upływem terminu 14 dni.
    Informujemy, że będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty
    zwrotu rzeczy. Jeżeli ze względu na swój charakter rzecz nie może zostać
    w zwykły sposób odesłana pocztą, będą Państwo musieli ponieść
    bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Wysokość tych kosztów szacowana
    jest maksymalnie na kwotę około 100,00 PLN.
    Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające
    z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia
    charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
    WYŁĄCZENIE PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
    Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
    lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umowy,
    w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
    wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca
    zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
    WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
    (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci
    odstąpienia od umowy)
    Adresat: P.U.H Janex Jan Gabryś, Parzynow 41, 63-507 Kobyla Góra |
    sklep@medisen.pl
    Ja/My() niniejszym informuję/informujemy() o moim/naszym odstąpieniu
    od umowy sprzedaży następujących rzeczy()umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy()/o świadczenie następującej
    usługi(): Data zawarcia umowy()/odbioru(): Imię i nazwisko konsumenta(-ów): Adres konsumenta(-ów): Podpis konsumenta(-ów): (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej) Data: () Niepotrzebne skreślić.
    FORMULARZ REKLAMACYJNY
    (formularz ten można wypełnić i odesłać w przypadku chęci zgłoszenia
    reklamacji z tytułu rękojmi)
    Adresat: P.U.H Janex Jan Gabryś, Parzynow 41, 63-507 Kobyla Góra
    Imię i nazwisko lub nazwa Klienta:
    Adres Klienta:
    Nr telefonu Klienta:
    Adres e-mail Klienta:
    Jako dane kontaktowe, które posłużą udzieleniu odpowiedzi na
    reklamację oraz prowadzeniu korespondencji z nią związanej, wskazuję:
    adres pocztowy:
    adres e-mail:
    Reklamacja dotyczy:
    umowy sprzedaży z dnia __ towaru:
    umowy o świadczenie innej usługi:
    inne:
    Data stwierdzenia przyczyny reklamacji:
    Opis problemu:
    Żądanie reklamacji:
    usunięcie wady towaru lub usługi
    wymiana towaru na wolny od wad
    obniżenie ceny towaru
    odstąpienie od umowy
    Sprzedawca informuje, że:
    Towary mogą być objęte gwarancją producenta lub dystrybutora. W takim
    przypadku, Klient jest uprawniony do reklamowania towaru przy
    zastosowaniu uprawnień wynikających z gwarancji, poprzez dokonanie
    reklamacji do gwaranta. Złożenie reklamacji do gwaranta może zostać
    dokonane za pośrednictwem Sprzedawcy lub bezpośrednio do gwaranta.
    Klient może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne
    towaru niezależnie od uprawnień wynikających z ewentualnej
    gwarancji.
    Podpis składającego: